Friday, May 8, 2009

Primul pas spre ECO


Astăzi la Casa Valentina a venit un musafir, Miruna. Ea lucrează pentru o organizaţie ecologică, Mai Mult Verde. Ne-a întrebat ce ştim despre poluare, ecologie şi reciclare. Copiii mai mari ştiau deja de la şcoală unele lucruri, dar Miruna ne-a explicat ce e mediul, de ce trebuie să îl păstrăm curat şi ne-a învăţat cum se sortează deşeurile pentru a fi reciclate. Am învăţat că trebuie să separăm plasticul, hârtia, metalul şi sticla, să le impachetăm separat şi să le ducem la containerele special amenajate din cartier. Astfel, vom economisi material care deobicei se pierde atunci când aruncăm totul laolalta. Oricine poate să recicleze! Şi este foarte important sa facem asta pentru ca oricum aruncăm prea mult la gunoi. Pe lângă asta, am învăţat un alt lucru la fel de important. Nu este de ajuns să reciclăm dacă nu reducem pe cât se poate şi consumul de apă, de gaze, de benzină, electirictate şi nu numai.

Înainte să plece, Miruna ne-a dat cadou pungi de cârpă pe care să le folosim în locul celor de plastic şi insigne cu sigla Mai Mult Verde. La sfârşit, până să plecăm, ne-am jucat de-a „primarul” şi am spus fiecare cum am schimba oraşul ca să nu mai fie atât de poluat. Majoritatea copiilor ar planta copaci, ar curăţa străzile şi le-ar da oamenilor bicilete ca să nu mai mearga cu maşina. Sunt sigură că pe parcurs o să învăţăm mai multe şi vom veni şi cu alte idei!

Până una alta... mâine mergem în parc!



1 comments:

Ana Cimpoca on May 27, 2009 at 10:21 AM said...

Dragii mei,

Nu pot sa spun decat "Mult succes!" Si asta pentru ca va dorsc nu numai sa realizati ceea ce va propuneti, ci si sa ii convingeti si pe prietenii, colegii, vecinii si toti ceilalti cunoscuti ai vostrii sa va urmeze exemplul. Nu este doar important sa avem grija de mediul, eu cred ca este vital. De ce? Simplu: Pamantul este singura noastra casa. Si daca nu avem grija de el, nu avem unde altundeva sa ne mutam.

Pupici multi,
Ana :)