Wednesday, May 13, 2009

Meet Captain Planet


Astăzi, după ce am terminat de făcut temele, i-am chemat pe copii în sala mare să aranjăm camera ca într-o sală de cinema. Am aliniat scaunele pe mai multe rânduri cu faţa spre calculator şi ne-am aşezat, bineînteles, după înălţime pe scaune. Ne-am uitat la desene animate! Dar nu la orice desen, ci la Captain Planet, super-eroul copilăriei multora dintre voluntari, care salvează planeta de oamenii răi, cei care vor să polueze. Captain Planet este ajutat de cinci copiii care au primit câte un inel cu puteri: pământ, vânt, foc, apă şi spirit.

În episodul de azi Planetarii s-au luptat cu Hoggish Greedly, un om rău, interesat doar de bani care extrăgea petrol din mare poluând apa, ţărmul şi omorând astfel toţi peştii şi toate păsările din împrejurimi. Planetarii şi-au folosit puterile pentru a-l opri, dar atunci când nu au mai ştiut ce să facă şi-au unit puterile din inele pentru a-l chema in ajutor pe Captain Planet. El a reuşit să îl oprească pe Greedly şi să înfunde sonda de petrol contruită în mare. Planetarii i-au mulţumit şi s-au apucat să strângă mizeria lăsată în urmă de rău-făcători.

După ce s-a terminat episodul ne-au rămas câteva minute ca să vorbim. Am explicat copiilor ce este petrolul, la ce îl folosim şi de ce este important să avem mare grijă atunci când îl extragem şi când îl folosim. Copiii au înţeles că este toxic şi că poate afecta foarte tare întreg mediul înconjurător. Le-am povestit despre cazuri în care, din neglijenţă, s-au deversat cantităţi mari de petrol în mare, iar copiii au explicat cum afectează acest lucru animalele, plantele şi omul. Am căzut cu toţii de acord că poluarea apei nu este o glumă!

0 comments: