Saturday, May 9, 2009

Ieşire în Tineretului


Azi dimineaţă la 9 ne-am strâns toţi, copii şi voluntari, în faţă la Casa Valentina ca să plecăm în parc. Am aşteptat să vină toată lumea şi pe la 9 jumătate ne-am îndreptat spre metrou ca să mergem în Tineretului. Când am ajuns acolo se făcuse deja destul de cald, aşa că am căutat un loc cu mai multă iarbă şi cât mai mulţi copaci.

Ne-am oprit pe undeva pe lângă lac şi ne-am împărţit pe echipe ca să ne jucăm „Culorile.” Fiecare grupa şi-a ales un nume (respectiv Îngeraşii, Dragonii şi Gem de Portocale) şi a primit un set de câte 10 cartonaşe colorate. Membrii echipei au trebuit să găsească identicul culorii de pe carton în natură şi să scrie pe cartonaşe ce anume au găsit de culoarea repectivă, să explice unde şi să lase comentarii. Aşa că fiecare echipă a luat-o într-o direcţie şi ne-am răspândit prin parc. Voluntarii din fiecare grup notau pe cartonaşe iar copiii căutau prin iarbă, prin copaci şi pe alei cu grijă să nu calce vreo floare sau să rupă plantele şi frunzele din copaci. După 30 de minute ne-am strâns la locul de întâlnire, am comparat cartonaşele şi am premiat echipa câştigătoare: Îngeraşii.

Ca să nu obosim prea tare, ne-am aşezat pe băncuţe şi am mâncat câte un sandviş. După, înapoi la joacă! Şi de data asta am căutat ceva, însă am căutat ca furnicile. Ne-am dus toţi în iarbă şi am mers de-a buşilea încerând să ne imaginăm ce vede o furnică atunci când se deplasează dintr-o parte în alta. Am descoperit ca sunt multe obstacole în calea ei: fire de iarba, crenguţe, flori, pietricele, fructe căzute din copaci şi nu numai! Dar am descoperit şi vecinii furnicilor: gândăcei, gărgăriţe şi tot felul de insecte pe care nici nu le observasem până azi.

La sfârşit ne-am dus jos lângă lac pe asfalt şi am făcut desene cu cretă colorată. Păcat că părinţii copiilor deja îi aşteptau pe aceştia în faţa Casei Valentina. Aşa că a trebuit sa plecăm din parc pentru că nu frumos să laşi pe cineva să te aştepte. :)

0 comments: