Saturday, May 16, 2009

Nature Quest


E sâmbătă, iar asta înseamnă excursie în parc. De data asta în Carol şi cu o misiune diferită de cea de sâmbăta trecută. Ne-am adunat ca de obicei la Casa Valentina. Copiii ştiau că se duc la joacă, dar nu se aşteptau la jocul pregătit de voluntari.

Ca să înţelegeţi mai bine despre ce vorbesc, ar trebui să vă mărturisesc că aseară ne-am dus în Carol ca să punem la cale un „Nature Quest.” Am stabilit că împărţim echipele în două, Albastră şi Roşie, şi dăm trasee diferite începând şi terminându-se cu Monumentul Eroului Necunoscut. Pe fiecare traseu am lăsat indicii care să ducă echipa pe drumul stabilit, astfel încât să observe diferite elemente din natură (diferite tipuri de copaci, de flori, buşteni, lacuri, etc.) dar şi statui (cum ar fi cea a lui N. Bălcescu) sau monumente istorice (Turnul lui Vlad Ţepeş).

Am ascus indiciile în iarbă, pe lângă copaci, sub frunze uscate sau le-am lipit de bănci. Pentru a găsi mereu următorul indiciu copiii au avut nevoie de atenţie la fiecare element întâlnit pe drum. A trebuit să caute plăcuţele cu numele copacilor, să numere brăduţii abia plantaţi, să caute buşteni, flori, să se orienteze după punctele cardinale, dar şi să alerge în jurul unei rotonde cu flori. Asta aşa, pentru condiţie fizică şi pentru că e distractiv. :)

La întoarcere copiii păreau extenuaţi. Asta până când le-am spus că fiecare echipă a câştigat câte un zmeu. Oboseala le-a trecut imediat şi s-au luat la întrecere care înalţă zmeul mai bine. Am mai rămas puţin în parc, dar curând s-a făcut timpul de plecare şi, trăgând zmeiele cu aţele încurcate după noi, ne-am îndreptat încet spre casă.

1 comments:

Anonymous said...

Eu stau chiar langa parc si imi aduc aminte ca am vazut un grup de copii, erati chiar voi! Imi aduc aminte de zmeul inaltat la final.
Nu pot sa spun decat felicitari si tineti-o tot asa!
Felicia