Friday, May 29, 2009

Atelier


Am tot vorbit cu copiii despre ce înseamnă reciclare şi despre cât de important este să nu aruncăm hârtia. Dar astăzi am avut ocazia, atât copiii cât şi voluntarii, să ne facem propria hârtie!

După ce am terminat temele, am făcut o mică excursie până la Muzeul Ţăranului Român. Acolo, Răzvan ne-a dus în atelierul său şi ne-a arătat un lighean plin cu apă şi cu ziare mărunţite. Cu ajutorul unei site copiii au scos hartia din apă, au aşteptat să se scurgă puţin, apoi, întorcând sita invers, au pus-o pe prosoape una peste alta. Când am terminat toţi, aveam deja un teanc de hârtii ude şi prosoape. Cu ajutorul unei prese, Răzvan a mai scurs apa din ele, apoi le-am pus la uscat.

Copiii au fost foarte bucuroşi să vadă cu atârnă în cârlige hârtia făcută de mâna lor. Iar mâine ne vedem ca pictăm pe ea!

1 comments:

Cristina on June 15, 2009 at 2:54 PM said...

Ce idee frumoasa!
Pacat ca nu exista mai multe locuri care sa ofere copiilor sansa de a afla cum se recicleaza efectiv. Nu cred ca exista modalitate mai buna de a le explica cu succes aceasta operatiune, mai ales la varsta aceasta.
Bravo si felicitari!
Ar trebui mediatizata mai mult initiativa Muzeului Taranului Roman.
Va doresc succes in acest proiect, multi vizitatori pe blog si va declar sincer ca dupa ce am citit mai multe informatii pe acest blog, reciclez hartia, plasticul economisesc energia electrica si apa (la spalatul vaselor de exemplu - pentru a nu se intelege ca sacrific igiena proprie - e de ajuns daca se opreste apa pe perioada in care vasul se curata).
Asa ca un om a fost influentat, la mai multi!